2009. szeptember 7., hétfő

Árva pékség

Tegnap este láttam egy filmet, ami egy pékségről szólt. Egy olyan ember volt a főszereplő, aki jól menő kis pékséget üzemeltetett - az apja, a nagyapja is pék volt - de jött a TESCO, illetve a külföldi olcsó szar édesáru, és ő tönkrement. Viszont az eszközeit - több millió forint értékű dolgok - nem adta el, hanem egy erdélyi pékségnek adományozta. Ez az ember most hajléktalan, és munkanélküli. Az erdélyi pékség árvaházaknak és napközi otthonoknak szállítja azt a kenyeret, amit süt az új gépeken.

Nagyon nehezen aludtam el tegnap.

12 megjegyzés:

  1. Én még mindig a hatása alatt vagyok, azon gyötröm az agyam hogyan lehetne segíteni a Klimits úrhoz hasonló embereken, mert sajnos nincs egyedül. Ki tudja hány áldozata van a multiknak. Mi is áldozatai vagyunk, ameddig munkánk van az emberléptékű világ elvesztése, a fogyasztási mókuskerék résztvevőiként, ha netalán elveszítjük a munkánkat, akoor a Klimit úr sorsára jutva senki sem törődik majd velünk. Össze kellene fogni, valamilyen alapítványt létrehozni- amíg tehetjük- aztán segíteni akin lehet. Általában egy kis kezdő lendület elég az embereket elmozdítani a holtpontról. Lehet, hogy egyszer magunk szorulunk segítségre...

    Klimits úr nyomára szerettem volna bukkanni, hogy a saját lehetőségeim szerint valami segítséget nyújtsak Neki, de a neten csak régi dolgok vannak, még a régi pékségről. Ha valaki tud róla valamit írja meg itt a fórumon, hátha több mindenkit megindít a történet és talán tudunk segíteni egy IGAZ EMBERnek talpra állni. Ő ugyanis megtehette volna, hogy eladja a megmaradt gépeket, aztán ha szerény körülmények között is de éldegélhetett volna, ehelyett másokon segített. A mai világban ez nagyon-nagyon-nagyon ritka.

    VálaszTörlés
  2. Valóban megrázó volt a film, főleg az utolsó pillanatok. Amikor láttad, hogy egy ember életének a munkája hogyan lesz semmivé. Sajnos én sem akadtam a nyomára, mindössze annyit tudok amit az utolsó sorokban írtak: Hajléktalanná vált, és munkanélküli.
    Amiről írsz, hogy segítsünk egymáson - az a szakszervezetek dolga lenne - amit a rendszerváltás után a Horn-kormány első dolga volt szétverni. Ezeket a szervezeteket kell talpra állítani a kistermelőknek és a családi gazdaságoknak, csak úgy tudnának elmozdulni a holt pontról.

    VálaszTörlés
  3. Csak ülök és nézek ki a fejemből.Döbbenetes és szégyenletes,hogy igaz emberek kerülnek ilyen embertelen és megalázó helyzetbe.És nem is tudom,hogy mit lehet tenni,ami tényleges segítség lenne.Persze,próbálom kikerülni a multikat,és az őstermelőket,kiskereskedőket,magyar dolgokat megkeresni,megtalálni. És milyen az élet,hogy ma találkozhattam Böjte atyával,hihetetlen boldogság,most este,hogy leraktam a gyerekeket,és félidőnél kapcsolódtam a filmhez,úgy görbült le a szám és fájdult meg a szívem.. Nagyon remélem,hogy valaki nyomonköveti majd ennek az igaz péknek a sorsát,hisz a mondás úgy tartotta régen:a kenyér az élet,hát mi lesz ezzel akét dolgos kézzel??!!!

    VálaszTörlés
  4. Nem mondhatjuk mindenre azt, hogy ez a más dolga lenne..., ha tudok segíteni, akkor segítek a lehetőségeim szerint. Továbbra is várom az infót, ha valaki rábukkan Klimits úrra.

    VálaszTörlés
  5. rá nem bukkantam,de egy ötletem támadt,véletlenül találtam egy pénzügyi beszámolót 2005.-ből,és Klimits bt már ott is szerepel mint támogató, én ugy gondolom hogy a szombathelyi caritas tudja hogy hol és hogyan él Klimits úr
    SZOMBATHELYI EGYHÁZMEGYEI CARITAS ALAPÍTVÁNY
    kiemelkedően közhasznú alapítvány
    Postacím: 9700 Szombathely, Szily János u. 20.
    Telefon, fax: 94/ 318-560
    E-mail: caritas.szombathely@ax.hu
    Internet: http:// www.caritasszombathely.hu

    VálaszTörlés
  6. Arra gondoltam, hogy fel lehetne venni az iwiw-en fellelhető - számításba jöhető - Klimitsekkel a kapcsolatot, hátha ismeri valaki. Esetleg valamelyiküknek rokona.

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm a nagyon jó ötleteket, megteszem a lépéséket és hátha valahogy tudunk segíteni. Ilyenkor még a szándék, a törődés és az érdeklődés is lendületet adhat. No meg egy kis anyagi támogatás is.

    VálaszTörlés
  8. Akinek van ideje és türelme nézze meg a Pénz c. dok. filmet. Türelem kell hozzá, de a végén összeáll a kép. Hát a szakszervezetek helyett lehet nekünk, magyaroknak is valami hasonló megoldás kellene, bár kicsit abszurdnak tűnik, de azok után ami itt megy, 'Abszurdisztánban'...

    http://video.google.com/videoplay?docid=-5757788352029577832

    VálaszTörlés
  9. Tudja valaki azt hogy a Klimits urat nem Jánosnak hívják-e?

    VálaszTörlés
  10. És most mi van vele nem tudja valaki?

    VálaszTörlés
  11. Én ismerem Jánost személyesen.A sorsa továbbra is szomorú.Ha valaki tudna segíteni, vegye fel velem a kapcsolatot.Minden üzenetet át tudok adni Jánosnak.
    Üdvözlettel.Bukor Ferenc Szombathelyről
    e-mail: feri1957@gmail.com

    VálaszTörlés